25 Ağustos 2008 Pazartesi

İnsaat Bolumu

Ben düz lise mezunuyum inşaat mühendisi olmak istiyorum ama puanım tutmadı. 2 senelik yazıp 4 senelige yükselmek istiyorum ama 2 senelik için şartlar ne onu bilmiyorum cevabınızı bekiyorum.

Geçtiğimiz günlerde aldığım bir e-posta’ya karşılık Kamil arkadaşımıza yardımcı olurken sitemizi ziyaret eden diğer arkadaşlarında bu konuda bilgilenmesini ve yorum bölümüyle birlikte bilgilerini paylaşmasının uygun olduğunu düşündüm.

Aslında bugun satışa sunulan 2007 Yüksek Öğretim Programları ve Kontenjanları Klavuzu‘nda tüm bilgiler verilmektedir. Bu klavuzu lise ve dengi okullardan 3 YTL karşılığı temin edebilirsiniz. OSYM‘nin web sayfasında da bu klavuza pdf formatında ulaşabilirsiniz.

Biraz klavuzdaki tablolarla ilgili bilgiler verelim.

185 veya daha fazla puan alan öğrenciler:

  1. Tablo 3A (Öncelik sınavsız geçiş hakkı bulunan adaylarda olmak üzere)
  2. Tablo 3B
  3. Tablo 4

‘den tercih yapabileceklerdir.

160-184,99 arasında puan alan öğrenciler:

  1. Tablo 3A (Öncelik sınavsız geçiş hakkı bulunan adaylarda olmak üzere)
  2. Tablo 3B
  3. Tablo 4′teki sadece AÖF (Açık öğretim fakültesi) ingilizce bölümler hariç tercih yapabileceklerdir.

160′ın altında puan alan öğrenciler:

Tercih yapamazlar.


2. yıllık Fakültelerde (MYO) öncelik her zaman sınavsız geçiş yapan Meslek Lisesi öğrencilerindedir. Yani işiniz birazda şansa kalmıştır. Mesela günümüzde bilgisayar teknolojisinin gelişmesiyle birlikte bu alanda sınavsız geçiş yapan Meslek Lisesi öğrencileri bölümdeki kontenjanları doldurmakta ve düz liselerden tercih yapan öğrenciler puanları ne kadar yüksek olursa olsun boşta kalmaktadırlar.

Yalnız inşaat bölümlerinden sınavsız geçiş pek azdır, bunun nedeni Meslek liselerinde inşaat bölümünü direkt ilgilendirecek bölümlerin az olmasıdır. İşinizi sağlama almak için girmek istediğiniz şehirdeki Meslek Liseleri danışmanlarına inşaat bölümünü kapsayan sınıflları sorup, mevcutları öğrenip ve bölüm hocalarınada direkt geçiş yapabilecek öğrenci sayılarını sorup klavuzdaki kontenjan sayısı ile karşılaştırabilirsiniz.

Kamil kardeşim 1. Bölümden 185 barajını geçtiyse klavuzdaki TABLO 3A ve 3B’den rahatlıkla tercih yapabilir. Ayrıca TABLO 4′ten de 4 yıllık seçim hakkına sahipsiniz, seçeneğiniz ne kadar kısıtlı olsada, yalnız inşaat bölümü değil…

Bu arada en kaliteli eğitimi veren Meslek Yüksek Okulu İnşaat Bölümlerinden biri Gaziantep Üniversitesidir. Süper lise öğrencilerinin ortalama mezun olma yılı 3 yıldır.

Tercih yapan tüm arkadaşlara başarılar diliyorum.

2 yorum:

Plywood dedi ki...

Plywood Çeşitleri İnceleneyebileceğiniz. Firmamızın yeni web sayfasına bekleriz.

konya inşaat demiri fiyatları dedi ki...

palaşımınız için teşekkür ederim