2 Ağustos 2008 Cumartesi

Ahsap Muhendisligi: Arka Plan

Rosenheim nedir? Rosenheim teknik eleman sıkın­tısı çeken Bavyera Eyaleti Ahşap Sanayicilerinin 1925 yılında imece usulüyle kurdukları bir okuldu ve daha sonra devletleştirildi. Türünün ilk örneği olan bu okul zamanla gelişip dünyaca ünlendi. Benim yazıldığım dönemde lisans derecesinde diploma veren bir yüksek okula dönüştü. İsmi de "Fachhochschule für Holztechnik" yani "Ahşap Teknolojisi Uzmanlık Yüksek Okulu" olarak değişti. Sanayinin yoğun desteği devam etmekteydi. Bu okuldan mezun olanlara " Diplom-Holzingenieur" yani "Ahşap Mühendisi" diploması verilmekteydi. Bu arada bu başarılı model başka sektörlerin de ilgi­sini çekmişti. Nitekim benim başladığım dönemde plastik sektörüne yönelik olan "Fachhochschule für Kunststofftechnik" ve İşletmecilik eğitimine yöne­lik olarak "Fachhochschule für Betriebsvvirtschaft" isimli bölümler de kampüste hizmete girdi. Bununla birlikte Ahşap bölümüne daha çok iç mimari uygu­lamalarına yönelik bir "dekorasyon" alt bölümü oluşturuldu. Bugün ise Elektronik dahil birçok dalda eğitim verilen büyük ölçekli bir üniversite. Ancak sanayi ilişkisi gene çok belirgin.

Dünyanın her yerinden öğrencinin geldiği bu öğre­nim kurumundan mezun olmak, sektörde çalış­mak isteyenler için önemli bir avantaj. Almanya ve Avrupa'daki büyük ahşap işleme tesislerinin üst düzey yöneticilerinin çoğunluğu Rosenheim mezunu. Öğrencilerin büyük bölümü ya sektörde aktif olan ailelerin çocukları ya da sektörle ilgili devlet kurumlarının veya özel şirketlerin gönderdiği bursiyerler. Benim dönem arkadaşlarımdan birisi Singapur devletinin gönderdiği bir bursiyerdi.

Eğitim, pratiğe yönelik bir teknik eğitim. Zaten benimsenen slogan da "uygulamalı bilim" yani, bir sanayi tesisinin özellikle teknik yönetiminin üstün bir şekilde yürütülmesi için gerekli her türlü eğitim sağlanıyor. Yürütülen araştırmalar, bitirme tezleri için seçilen konular tamamen ahşaba yönelik.

Yüksekokulun yanında ayrıca bir tekniker okulu var. Burada "saha elemanları" yetiştiriliyor. Benim okuduğum dönemde Kelebek Kontrplak, tekniker okuluna bir bursiyerini eğitime göndermişti.

Hiç yorum yok: