2 Ağustos 2008 Cumartesi

Ahsap Muhendisligi: Mufredat ve Staj

Öğrenim toplam 4 yıl veya 8 sömestre. İlk iki sömestrde daha çok genel teorik öğrenim ağır­lıklı bir müfredat var. Spesifik dersler arasında mal­zeme bilgisi de yer alıyor. 6. sömestrdeki staj, sanayi işletmelerinde ve imalat ortamında yapılı­yor. 5. sömestreyse kadar toplam 12 haftalık bir ön stajın Metal işleme ve Makine Tekniği konusunda yapılmış olması şart koşuluyor. Bu "ön staj"'ın tatil dönmeleri ve ders dışı sürelerde tamamlanması öngörülmüş. 7 ve 8. sömestrde ise imalat, yönetim ve tesis ile otomatizasyon konularına yönelik dersler yer alıyor. Bunlardan birisi de "Fabrika Planlaması". Benim dönemimde bunlardan bir diğeri ise "doğ­rama imalat tekniği" idi. Bu derste doğramanın endüstriyel yapımı ile ilgili tüm bilgiler, bunun yanında doğrama ve profil seçimi konusundaki "püf noktalar" işleniyordu. Doğrama gibi ahşabın çok tatbik edildiği, bir anlamda malzemenin "vit­rini" niteliği taşıyan uygulamalara çok büyük önem veriliyor ve yanlış tatbikatlarla malzemenin adının kirlenmesinin önüne geçiliyordu. Rosenheim'in, standartların belirlenmesinde birincil rol oynayan "Doğrama Enstitüsü- Fensterinstitut" gibi önemli bir kurumun doğum yeri olması ve bu enstitünün Rosenheim'deki bir öğretim görevlisi tarafından kurulmuş olması elbette bir rastlantı değil! Yapı biyolojisi, yani sağlıklı yapılar konusundaki temel adımların Rosenheim'da atılmış olması, rastlantı olmayan diğer ilginç bir olay. Çevre koruma konu­sunun da zorunlu dersler arasında yer alması dikkat çekici.

Bitirme tezleri ise pratiğe yönelik. S.sömestrde ise diploma tezi önemli bir yer tutuyor. Bu aşamaya gelinceye kadar epey bir vize maratonu geçiyor elbette.

Son dönemde alternatif olarak 7 sömestrlik bir "Bachelor" öğrenimi, ayrıca 2002 yılında başla­ması öngörülen bir "Master" seçeneği ilave edilmiş durumda.

Bachelor öğrenimi 7 sömestrlik ve müfredatı 5. sömestreye kadar "diploma" öğrenimiyle aynı. Bitirme tezi öğrenimin bir parçası. Yönetim ağırlıklı dersler ise bu dalda bulunmuyor.

"Master" dalının hedefi ise öğrenimin "uluslararası" bir statüye kavuşturulması olarak tanımlanıyor. Bundan kastedilenin, akademik derecede uyum sağlamanın yanında, belli konularda uzmanlaşmayı teşvik olduğu anlaşılıyor. 2 sömestrlik ve % 70 oranında ders, % 30 oranında tez çalışmasından oluşan bu öğrenimin yapısının kişiselleştirilmesi hedeflenmiş.

Hiç yorum yok: